My second MASH experience!

Vin og mad kombinationer, restaurantoplevelser m.m. Opskrifter er mere end velkomne!

Redaktører: ulrich, Admin, Carlo

My second MASH experience!

Indlægaf Pena » lør 23. maj 2009 10:55

Så gik turen til MASH igen igår, og denne gang stod den på i en anden tråd nævnt Camille Giroud Beaune Aux Cras, der er en fabelagtig let krydret, rustik og maskulin bourgogne med god frisk syre til at skære igennem det fede kød.
Kødet blev en Porterhouse 1,3Kg til deling mellem to drenge. Vi bad om medium-rare, og det var noget af kødet da også, men de 2-3 yderste cm var sgu overordentligt well-done - og det var meget af kødet. For mig at se kan køkkenet have været uheldige i aftes, eller også er erfaringsniveauet hos enkelte af kokkene bare ikke til perfekt stegt kød på knogle. Hvorom alting er var det jo et dejligt stykke kød, men det kunne man have stegt bedre selv. Huset kvitterede med en omgang øl, men de figurerede nu alligevel på regningen sammen med en flaske aqua panna som vi aldrig havde modtaget. Det sætter en i forlegenhed, idet vi skulle kæmpe for at finde den tjener der havde serveret os under måltidet, for at overbevise barmatronen om at vi ikke tog røven på hende.
Dette er sammenlignet med at jeg i søndags fik skudt en champagneprop i nakken, hvor der også blev lovet et kompensatorisk glas, som alligevel figurerede på regningen.
En anden lille brøler, idet vi sad i baren ved et rundt, lille bord: Vi blev fortalt af en kvindelig tjener at når man sad ved de små borde, fik man begge runde - et til at spise ved og et til trancheringsfadet, vand og vin. Dette var dog ikke sandt, hvorfor vin, vand, fad, salt og brød/smør blev placeret på hhv sofa og gulv. Vi blev i øvrigt oplyst om at det ikke var sandt af en mandlig tjener der sagde følgende: Man skal jo ikke stole på kvindfolk!

MASH er et dejligt sted, der kan deres benfri udskæringer glimrende. Men hænger der ben ved, ville jeg være lidt betænkelig ved at bestille det. Tror ikke jeg vil sidde i baren mere - der er for meget bøvl med flyvende propper, for lidt plads (der er plads ved de firkantede borde, som sagtens kan være der - hvorfor de runde små?!) og for meget bøvl med et indfri det lovede.

Andre der kan nikke genkendende til den ringe stegning af kødet?

Adam
Pena

Geografisk sted: København K

Re: My second MASH experience!

Indlægaf Voodoo Child » lør 23. maj 2009 14:37

Selvfølgelig skal man ikke sidde i baren , man skal sidde i ro og mag, i sin bås og nyde stilheden samt den intime stemning mens maden bliver bragt frem til selskabet, se nu at få det lært (8=)
Brugeravatar
Voodoo Child

Geografisk sted: New York State of Mind

Indlægaf bergholt » man 25. maj 2009 18:56

Mange tak for at dele din opelvelse af MASH! Kan man læse om den første også?

Jeg kan nikke genkendende til et par smutter undervejs i middagen. Ikke decideret fejlstegt kød, men ombyttede bøffer -- og det er jo også en skam (på det her niveau). Trine Lai fra Very Good Food stødte på begge problemer under sig besøg -- altså både ombyttede bøffer (nok fra et andet bords bestilling) og problemer med stegningsgraderne.

De respektive blogindlæg kan læses her:

http://verygoodfood.dk/2009/05/06/mash- ... es-choice/

Trine skriver: "Unfortunately, though, two steaks were cooked medium, almost well done, even though we ordered rare or medium rare. Hm."

http://kasperbergholt.blogspot.com/2009 ... orars.html

Go' weekend,

Kasper'
bergholt

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Toga » ons 17. jun 2009 12:52

Var forbi i går. Herligt sted =D>
Brugeravatar
Toga

Geografisk sted: Køge

Indlægaf Pena » ons 17. jun 2009 13:26

Jeg var der iøvrigt også i fredags. Her holdt jeg mig til NY strip 400g, som her var perfekt. Glimrende kød, og rigeligt marmoreret. Ikke så mør og smagfuld som ribeye, men mere kød for pengene.
Første gang fik jeg timian og hvidløgs jus, anden gang rødvinssauce, tredje gang fik jeg noget der ligende og smagte som en blanding. Jeg spurgte Boelskifte, som forsikrede mig om at der var tale om hvidløgs og timian jus. Meget mærkeligt, og endnu engang ikke en helt gennemført oplevelse. Men kødet er nu fabelagtigt!
Pena

Geografisk sted: København K

Indlægaf Carlo » ons 17. jun 2009 13:45

Jeg ved, at det er på grænsen til hykleri, men Boelskiftes nylige udtalelser vedr. den truede tun (er det ikke Bluefin?) og Umami har resulteret i en midlertidig boykot af stedet herfra. Det var ellers en restaurant, jeg skulle forbi før eller siden.
Brugeravatar
Carlo

Geografisk sted: KBH B

Indlægaf Martin VP » ons 17. jun 2009 19:14

Carlo skrev:Jeg ved, at det er på grænsen til hykleri, men Boelskiftes nylige udtalelser vedr. den truede tun (er det ikke Bluefin?) og Umami har resulteret i en midlertidig boykot af stedet herfra. Det var ellers en restaurant, jeg skulle forbi før eller siden.

Har du evt et link til de udtalelser, eller kan du kort gengive?
PFT
Brugeravatar
Martin VP

Geografisk sted: Helsingør

Indlægaf Jasper » ons 17. jun 2009 19:37

http://ibyen.dk/restauranter/article728176.ece

Her er kidt om tunen, som fanges ved kvoter

Jasper
Jasper

Geografisk sted: Støvring

Indlægaf Voodoo Child » tors 18. jun 2009 05:33

Fredag skal jeg afprøve stedet igen..... (/&(
Brugeravatar
Voodoo Child

Geografisk sted: New York State of Mind

Indlægaf Belgo » tors 18. jun 2009 11:31

Carlo skrev:Jeg ved, at det er på grænsen til hykleri, men Boelskiftes nylige udtalelser vedr. den truede tun (er det ikke Bluefin?) og Umami har resulteret i en midlertidig boykot af stedet herfra. Det var ellers en restaurant, jeg skulle forbi før eller siden.

Det kan jeg godt forstå.
Det er simpelthen en idiotkommentar af rang.
Brugeravatar
Belgo

Geografisk sted: Køge

Tilbage til Vin og mad